محصولات مراقبتی, نحوه استفاده از محصولات

نحوه استفاده از ژل اسکراب صورت

نحوه استفاده از ژل اسکراب صورت ارس ترک

بسیاری افراد از شوینده‌‌های شیمیایی برای صورت خود استفاده می‌کنند و همواره گله دارند که چرا صورت ما آسیب می‌بیند؟ بهترین راه استفاده از ژل اسکراب صورت است؛ اما ژل اسکراب صورت چیست؟ ژل اسکراب صورت بر خلاف شوینده‌های شیمایی ترکیبات مضری نداشته و با ترکیبات ایده‌آل و طبیعی، لایه‌برداری را انجام داده و سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند.

نحوه استفاده از این ژل راحت بوده و تنها در چند دقیقه می‌توان شادابی، جوانی، درخشانی و لطافت را به پوست خود هدیه داد و تمامی آلودگی‌ها را رفع کرد. نوتروژینا از جمله برندهای معروف ژل اسکراب صورت بوده که محبوبیت زیادی هم دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا دررابطه‌با ژل اسکراب صورت و نحوه استفاده از آن بیشتر با شما صحبت کنیم.

کاربرد ژل اسکراب صورت چیست؟

ژل اسکراب صورت، ترکیبی از مواد ساینده ریز، روغن‌های مفید، نرم‌کننده و… بوده که برای پاک‌سازی پوست و ازبین‌بردن سلول‌های مرده استفاده می‌شود. از کاربردهای این محصول افزایش گردش خون در صورت بوده که شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

بروز آکنه در پوست یک مشکل شایع است و در بیشتر اوقات به دلیل مسدودشدن منافذ پوستی اتفاق می‌افتد. استفاده از ژل اسکراب باعث باز شدن این منافذ و در نتیجه ازبین‌رفتن آکنه‌های زیر پوستی خواهد شد.

ازبین‌رفتن شادابی، نشاط و جوانی پوست به دلیل ایجاد لایه‌های پوستی با سلول‌های مرده اتفاق می‌افتد. با استفاده از ژل اسکراب صورت می‌توان لایه‌های پوستی جدیدی را در سطح پوست ایجاد کرد و به آن درخشندگی و نشاط داد.

استفاده از ژل اسکراب صورت برای افرادی که ترشح بیش از حد چربی دارند کاربرد زیادی دارد. معمولاً، اسکراب باعث کاهش چربی و پاک‌سازی پوست از این آلودگی‌ها می‌شود.

اسکراب و لایه بردار

ترکیبات ژل اسکراب صورت

علاوه بر ترکیبات بیان شده در بالا از مواد زیر در ترکیب ژل اسکراب صورت استفاده می‌شود:

الیاف بامبو

استفاده از گیاه بامبو و یا سایر گیاهان طبیعی در ترکیب این ژل‌ها باعث شده تا برای پوست هیچ‌گونه حساسیت و واکنش آلرژیکی اتفاق نیفتد. علاوه بر این، باعث جوان‌تر شدن پوست صورت نیز خواهند شد.

پوسته‌های آجیل

همه می‌دانید که خوردن آجیل به دلیل داشتن پروتئین، انواع ویتامین، فیبر و چربی‌های مفید برای سلامت پوست و مو اهمیت خیلی زیادی دارد. البته تنها خوردن آجیل نیست که برای پوست و مو مفید است. در تولید انواع ژل اسکراب صورت از پوسته‌های آجیل استفاده شده تا در هنگام استفاده، املاح موردنیاز پوستتان تأمین شده و جوانی و شادابی به پوست هدیه داده شود.

استفاده از پوسته‌های آجیل آسیاب شده در اسکراب صورت باعث جلوگیری از پیری و چین‌وچروک، ایجاد آکنه و اگزمای پوستی، و ایجاد سلول‌های مرده بر روی پوست خواهد شد و روند پیری را به تأخیر می‌اندازد. همین دلایل کافی است تا از آن در تولید اسکراب صورت استفاده شود.

جو دوسر

جو دوسر به‌عنوان یک پاک‌کننده طبیعی شناخته شده؛ بنابراین از آن در تولید اسکراب استفاده می‌شود. این محصول در خود، بتا گلوتن و ساپونین داشته؛ بنابراین به‌راحتی رطوبت پوست را تأمین کرده و چربی‌های زیادی را دفع خواهد کرد.

جو دوسر یک غلات کامل بوده و برای ازبین‌بردن التهابات و خارش‌های پوست خشک مناسب است. علاوه بر این، به‌راحتی قادر به رفع آکنه‌های پوستی شما هم خواهد بود. به دلیل استفاده از جوی دو سر در ژل اسکراب صورت، شما یک روشن‌کننده و محافظت‌کننده طبیعی برای پوست خود خواهید داشت.

شکر

ترکیب شکر با مواد ذکر شده و به‌خصوص جو دوسر می‌تواند برای تهیه اسکراب صورت بسیار مفید باشد. شکر با چسبیدن به پوست صورت و سلول‌های مرده به اسکراب کمک می‌کند تا راحت‌تر سلول‌های مرده را جدا کند. علاوه بر این، شکر برای درمان جوش‌های صورت و جای زخم‌ها بسیار مناسب است. استفاده از اسکراب‌های صورت حاوی شکر برای افرادی که از دردهای ناشی از جراحات موجود در صورت رنج می‌برند هم مناسب است. شکر خواصی مانند مرطوب‌کنندگی هم دارد و باعث بیشترشدن خصوصیات رطوبت‌رسانی اسکراب خواهد شد.

تفاله میوه

همان گونه که می‌دانید، میوه‌ها سرشار از ویتامین‌های آ، ث، ای، کا، ب، دی و… بوده و استفاده از تفاله آن‌ها در ژل اسکراب صورت باعث افزایش قدرت پاک‌کنندگی آن خواهد شد.

روغن گیاهی

معمولاً، روغن‌های گیاهی طبیعی مانند روغن‌های آرگان، زیتون، درخت چای، جلبک، نارگیل و … با اسکراپ صورت ترکیب شده تا ویژگی سوسپانسیون را در آن ایجاد کنند. به‌این‌ترتیب، ذرات موجود در اسکراب بدون مخلوط‌ شدن کامل و با حفظ خواص خود در اسکراپ نگهداری می‌شوند.

به‌طورکلی از روغن‌هایی استفاده می‌شود که علاوه بر ایجاد یک سوسپانسیون، خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی هم داشته باشند تا ویژگی‌های ژل اسکراب صورت را بیشتر کنند.

حالا که با کاربردها و ترکیبات ژل اسکراب آشنا شدید، بهتر است تا در ادامه طرز استفاده از آن را برای شما بگوییم.ژل اسکراب صورت نوتروژینا

طرز استفاده از ژل اسکراپ صورت

مراحل استفاده از ژل اسکراب صورت در ادامه آمده است.

پاک‌سازی آلودگی پوست صورت

در نخستین قدم بهتر است تا با استفاده از یک شوینده ملایم آلودگی‌های سطح پوست را برطرف و پوست را پاک‌سازی کنید. این کار کمک می‌کند تا در زمان استفاده، ژل اسکراب صورت بهتر جذب پوست شده و تأثیرگذاری بیشتری هم داشته باشد.

استفاده از ژل اسکراب صورت

حتی‌ الامکان ژل اسکراب صورت را به‌صورت کاملاً خشک استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث سایش بیش از اندازه پوست صورت شما خواهد شد. برای استفاده از این ژل بهتر است تا حدود یک نخود و یا اندازه یک سکه قدیمی از آن را روی کف دست خود ریخته و مقدار کمی آب بر روی ژل بیندازید. این کار باعث نرم‌تر شدن اسکراب و جلوگیری از سایش بیش از اندازه پوست خواهد شد. پس از این کار، کف دست را به‌آرامی به هم بزنید تا اسکراب در کف دست شما پخش شود.

حالا اسکراب را به طور یکسان بر روی صورت خود قرار دهید. حتماً دقت داشته باشید که قبل از قراردادن اسکراب، صورت شما مقداری رطوبت داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان تحریک پوست وجود دارد. بعد از آن، به‌صورت دایره‌ای و با نوک انگشتان خود، به میزان حدود 45 ثانیه صورت خود را ماساژ دهید.

در هنگام قراردادن اسکراب دقت کنید که آن را در اطراف چشم و یا دهان خود قرار ندهید؛ زیرا ورود آن به چشم و دهان و حتی اطراف آن‌ها باعث ایجاد حساسیت خواهد شد.

پاک‌سازی اسکراب از روی پوست

در مرحله بعد باید پس از گذشت 3 دقیقه اسکراب را از روی پوست خود پاک کنید. البته افرادی که پوست نازک‌تری دارند باید بعد از گذشتن یک دقیقه آن را از روی صورت خود پاک کنند. برای پاکسازی اسکراب از روی صورت از آب ولرم و حدوداً خنک استفاده کرده و سپس با یک حوله نرم صورت خودتان را خشک کنید. توجه داشته باشید که حوله را به صورت محکم بر روی پوست خود نکشید.

استفاده از مرطوب‌کننده

متأسفانه، بسیاری از افراد بعد از تمام‌شدن لایه‌برداری و پاک‌سازی  پوست، از مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کنند. باید گفت که در حین انجام‌دادن لایه‌برداری، رطوبت پوست تا حد زیادی از بین رفته؛ بنابراین باید برای افزایش رطوبت از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد که به‌هیچ‌وجه نباید آن را فراموش کنید!

نکات مهم در استفاده از اسکراب صورت

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بین مردم و به‌ویژه خانم‌ها این است که زیاد از اسکراب استفاده می‌کنند. استفاده روزانه از اسکراب، آسیب‌های بسیاری به پوست شما می‌زند. دو هفته یکبار تا ماهی یکبار به‌عنوان دفعات استاندارد استفاده از ژل اسکراب صورت مناسب بوده و باعث خشک‌شدن بیش از حد پوشت نمی‌شود.

دقت داشته باشید استفاده زیاد از اسکراب یعنی خشک‌شدن پوست صورت، ایجاد سبوم و در نهایت جوش‌زدن. البته مدت‌زمان انجام اسکراب به نوع پوست، میزان چربی و مردگی پوست و شرایط مختلف دیگری بستگی خواهد داشت. برخی از مدل‌های اسکراب صورت را می‌توان حتی به‌صورت روزانه نیز استفاده کرد.

در بیشتر وقت‌ها اسکراب صورت بدون مانع خاصی برای افراد انجام می‌شود؛ اما افرادی که شرایط زیر را دارند تا رفع مشکل نباید از ژل اسکراب صورت استفاده کنند:

  • آکنه روزاسه پوستی؛ این بیماری با ایجاد لکه‌های قرمز و پیش‌رونده باعث ایجاد مشکلات پوستی مزمن می‌شود.
  • زگیل ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی
  • آکنه‌های اکتیو پوستی
  • زخم و تب‌خال
  • التهاب و اگزمای پوست

البته در برخی از موارد و با نظر پزشک حتی در صورت داشتن این بیماری‌ها نیز می‌توانید از ژل اسکراب صورت استفاده کنید.

ژل اسکراب صورت نوتروژینا

به طور کلی، انواع مختلفی از ژل اسکراب صورت برند نوتروژینا وجود دارد که در زیر به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ژل اسکراب ضد جوش
  • ژل اسکراب ضد جوش سرسیاه
  • ژل اسکراب صورت نوتروژینا با عصاره گریپ‌فروت
  • ژل اسکراب صورت نوتروژینا با عصاره لیمو و آلوئه‌ورا
  • ژل لایه‌بردار مدل اسکین دتوکس
  • ژل لایه‌بردار مدل دیپ کلین

ژل اسکراب صورت ضد جوش

این ژل جز پراستفاده‌ترین اسکراب‌های موجود در بازار است که آن را با نام ژل ضد جوش روزانه هم می‌شناسند. این محصول به عنوان ژل اسکراب صورت برای جای جوش و جوش کاربرد دارد. ویژگی‌های دیگر این محصول در زیر آمده‌اند:

  • رفع آلودگی و تمیزی منافذ پوست
  • دارای ترکیبات سبک و ژلی
  • اسید آلی دارویی سالیسیلیک اسید (Salicylic acid) برای لایه‌برداری و باز کردن منافذ پوست
  • لایه‌بردار و ازبین‌بردن سلول‌های مرده موجود بر روی پوست
  • کاهش چربی برای جلوگیری از ایجاد جوش
  • بدون چربی
  • فاقد مواد نگهدارنده

این محصول در بسته‌بندی‌های 150 میلی لیتری در فروشگاه ارس ترک برای مشتریان عزیز عرضه می‌شود.

ژل اسکراب صورت ضد جوش سرسیاه

جوش‌های سرسیاه باعث آسیب رساندن به پوست بسیاری از افراد شده‌اند. برای این افراد استفاده از ژل اسکراب صورت ضد جوش سرسیاه نیتروژینا مناسب است. این محصول توانایی ازبین‌بردن جوش‌های سرسفید را هم دارد.

دیگر ویژگی‌های آن در زیر آمده‌اند:

  • توانایی کوچک‌کردن منافذ باز پوست
  • دارای بافت کرمی
  • تنظیم چربی سطح پوست برای جلوگیری از ایجاد جوش
  • قدرت بالا در رفع آلودگی‌ها و لایه‌برداری سلول‌های مرده
  • دارای ترکیبات لایه‌بردار سلولوزی

این ژل در بسته‌هایی با حجم 150 میلی لیتر توزیع می‌شود. افرادی که مستعد جوش‌های سرسیاه هستند، می‌توانند به صورت روزانه هم از این محصول استفاده کنند.

ژل لایه‌بردار مدل اسکین دتوکس

ژل لایه‌بردار اسکین دتوکس یکی از معروف‌ترین لایه‌بردارهای برند نوتروژینا بوده که برای رفع ناخالصی‌ها، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود. به‌طورکلی، برخی از سموم موجود بر روی پوست انسان می‌توانند به آن آسیب بزنند که این محصول توانایی ازبین‌بردن سموم را هم دارد.

از دیگر ویژگی‌های این مدل از اسکراب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خنک‌کنندگی و شادابی پوست
  • دارای اسید محلول در آب و لایه‌بردار پوست به نام گلیکولیک اسید
  • باز کردن منافذ پوستی و کاهش چربی سطح پوست
  • درخشان‌کننده پوست
  • امکان لایه‌برداری ملایم با حفظ رطوبت و جلوگیری از آسیب به پوست

معمولاً، این محصول نیز در حجم 150 میلی لیتر توزیع می‌شود. تمامی افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از ژل لایه‌بردار مدل اسکین دتوکس استفاده کنند.

ژل لایه‌بردار مدل دیپ کلین

این ژل لایه‌بردار، مناسب استفاده روزانه بوده و توانایی پاک‌سازی عمیق پوست صورت را دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پاک‌سازی عمیق منافذ پوست از آلودگی‌ها و حتی مواد آرایشی باقی‌مانده
  • لایه‌برداری و ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست صورت
  • کمک به شادابی، طراوت و تنفس بهتر پوست با باز کردن منافذ آن
  • خنک‌کردن پوست
  • ازبین‌بردن تمامی جوش‌ها و به‌خصوص جوش‌های سرسیاه
  • قابلیت نرم‌کنندگی پوست

درصورتی‌که می‌خواهید پوست شما به حالت ایده‌آل خود برگشته و باطراوت شود، می‌توانید این محصول را هم در حجم 150 میلی‌لیتر از فروشگاه‌های معتبر و به‌خصوص فروشگاه ارس ترک با قیمت مناسب خریداری نمایید.

ژل لایه‌بردار با عصاره‌های طبیعی

معمولاً، محصولات ژل اسکراب صورت برند نوتروژینا دارای عصاره‌های طبیعی بوده؛ بنابراین خواص دو چندانی دارند. استفاده از عصاره‌های مختلف مانند گریپ‌فروت، آلوئه‌ورا، لیمو و…  در ترکیب اسکراب که خود خاصیت پاک‌سازی پوست دارند، باعث شده‌اند تا عمل لایه‌برداری پوست با کیفیت بیشتری انجام شود.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که اگرچه استفاده از اسکراب راحت بوده؛ اما در صورت استفاده نادرست نه‌تنها تأثیری نداشته بلکه می‌تواند تأثیر برعکس هم داشته باشد و به پوست آسیب وارد کند؛ بنابراین به نکات گفته شده در این مطلب توجه کنید. حتماً دقت داشته باشید که برندهای زیادی از انواع اسکراب در بازار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها بی‌کیفیت هستند؛ اما بااین‌حال اسکراب‌های باکیفیت هم در بازار وجود داشته که یکی از بهترین نمونه‌های آن، ژل اسکراب صورت نوتروژینا است. برای آگاهی‌یافتن از بهترین ژل‌ها، اسکراب‌ها و لایه‌بردارهای صورت می‌توانید به فروشگاه ارس ترک مراجعه کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *