محصولات مراقبتی, مراقبت از پوست

تفاوت ابرسان لایت و ریچ سیمپل چیست

تفاوت ابرسان لایت و ریچ سیمپل چیست ارس ترک

تفاوت ابرسان لایت و ریچ سیمپل چیست؟

وقتی تصمیم به خرید آبرسان می‌گیرید، اولین سوالی که ذهنتان را درگیر خواهد کرد این است که آیا استفاده از آبرسان برای پوست ضروری است یا خیر؟ این موضوع مورد بحث و بررسی بسیاری از کارشناسان واقع شده است.

پوست به‌عنوان یکی از اعضای حیاتی بدن انسان، نیاز به مراقبت و تغذیه مناسب دارد. آبرسان‌ها محصولاتی هستند که با ترکیبات خود آب مورد نیاز پوست را تامین کرده و نرمی و رطوبت لازم را به آن می‌بخشند.

به‌علاوه این محصولات مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست را نیز تامین می‌کنند. اما هر آبرسانی برای هر نوع پوست مناسب نیست. ما در این مقاله در مورد تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل به‌عنوان دو مورد از محصولات پرطرفدار این روزهای بازارِ لوازم آرایشی و بهداشتی، صحبت خواهیم کرد.

انتخاب آبرسان مناسب برای پوست به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر به سلامت بافت و ظاهر پوست خود فکر می‌کنید و دلتان می‌خواهد هر بار که به آینه نگاه می‌کنید، پوستی نرم و صاف داشته باشید، از آبرسان مناسب به صورت روزانه استفاده کنید. پوست آبدار یا اصطلاحا هیدراته شده جوان‌تر به نظر می‌رسد و اثری از چین و چروک‌های عمیق روی آن نیست. استفاده از آبرسان بسته به نوع پوست هر فرد متفاوت است.

پیش از اینکه سراغ تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل برویم، بهتر است با هم مرور کنیم که چگونه تشخیص دهیم کدام آبرسان برای ما مناسب است. البته پیشنهاد ما این است که قبل از خرید، بهتر است با یک پزشک یا متخصص پوست، مشورت کنید و سپس نوع محصول مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید.

  • انتخاب آبرسان بر اساس نوع پوست

هر یک از انواع پوست، نیازهای خاص خود را دارند و برای حفظ رطوبت و شادابی آن‌ها باید محصول مناسب را انتخاب کنید.

آبرسان مخصوص پوست خشک:  پوست‌های خشک همیشه با کمبود آب مواجه هستن و خشک بودن آن‌ها از پوسته‌ها، چین و چروک عمیق و افتادگی پوست صورت، کاملا مشخص است. بنابراین پوست خشک نیاز به آبرسانی بیشتر و مداوم‌تری دارد. برای انتخاب آبرسان مناسب برای این نوع پوست، باید محصولات قوی حاوی عصاره‌های طبیعی و روغن‌های طبیعی را انتخاب کنید.

آبرسان مخصوص پوست چرب: پوست‌های چرب اگرچه رطوبت دارند، اما مستعد جوش و آکنه هستند، بنابراین انتخاب آبرسان با خواص تقویت‌کنندگی منطقی است. آبرسان‌هایی که حاوی عصاره‌های آلوئه ورا، گل همیشه بهار و چای سبز هستند، برای این نوع پوست مناسب‌تر به نظر می‌رسند.

آبرسان مخصوص پوست مختلط: برای پوست مختلط سراغ آبرسانی بروید که خواص آبرسانی، مرطوب کنندگی و تنظیم کننده چربی داشته باشد.

آبرسان مخصوص پوست حساس: برای پوست‌های حساس هم مراقبت‌های خاصی نیاز است. افرادی که پوست حساس دارند باید سراغ محصولات بدون عطر، بدون پارابن و بدون الکل بروند تا پوست ملتهب نشود و آسیب نبیند. محصولاتی که ترکیبات طبیعی مانند عصاره بابونه دارند، برای این نوع پوست مناسب هستند. با بررسی تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل می‌توان نتیجه گرفت که هر دو نوع این محصول، برای پوست‌های حساس یک انتخاب عالی هستند، زیرا الکل، پارابن، رایحه و مواد شیمایی سخت در ترکیبات آن‌ها وجود ندارد.

  • انتخاب آبرسان بر اساس مشکلات پوست

مشکلات پوستی بسیار متنوع و گسترده است و هر نوع مشکل، آبرسان خاصی را می‌طلبد.

آبرسان مخصوص پوست ترک‌دار: به طور مثال، پوستی که دچار ترک و پوسته‌های سطحی است، به آبرسانی مداوم‌تر و محصولی با ترکیبات مرطوب کننده و روغن‌ها نیاز دارد.

آبرسان مخصوص پوست پر از جوش و لک: از طرفی اگر پوستی پر از جای لک و جوش باشد، باید از آبرسانی استفاده کرد که پوست را به درستی تغذیه کند اما به آن چربی، اضافه نکند.

آبرسان مخصوص پوست آفتاب‌سوخته: افرادی که دارای پوست‌های دچار سوختگی هستند، باید از آبرسان‌های حاوی ویتامین C برای روشن‌تر کردن پوست استفاده کنند.

آبرسان مخصوص پوست چروک: اگر پوست صورت شما چروک‌های ریز و درشتی دارد، متخصصان، آبرسان حاوی رتینول را برای بهبود چروک‌ها پیشنهاد می‌کنند. با توجه به مشکلات پوست خود و بررسی تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل می‌توانید بهترین محصول را برای مراقبت از پوست خود انتخاب کنید.

  • انتخاب آبرسان بر اساس فصل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، نیازهای آبی پوست بر اساس فصل‌های مختلف تغییر می‌کند.

آبرسان مخصوص فصل‌های گرم: در فصل بهار و تابستان، پوست آب بیشتری نیاز دارد، بنابراین باید  آبرسان با خاصیت ترمیمی و مرطوب کنندگی مناسب انتخاب کنید. همچنین محصولاتی را انتخاب کنید که منافاتی با کرم‌ها یا ژل‌های محافظتی در برابر آفتاب نداشته باشند.

تشخیص تفاوت ابرسان لایت و ریچ سیمپل

آبرسان مخصوص فصل‌های سرد: در فصل پاییز و زمستان، آب‌رسانی و نرم کنندگی پوست بسیار مهم است. اکثر ما به علت استفاده از تجهیزات گرمایشی شاهد خشک و ترک شدن پوست صورت خود هستیم. پس منطقی است محصولات آبرسانی با خواص رطوبت‌دهی بالا را انتخاب کنید. اگرچه موضوع این مقاله تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل است، اما هر دو این محصولات دارای ویتامین E هستند که رطوبت کافی برای پوست صورت را تامین می‌کنند.

  • انتخاب آبرسان بر اساس عوامل خارجی

برای انتخاب آبرسان پوست باید عوامل خارجی را نیز در نظر گرفت،  ولی بسیاری از افراد این مهم را نادیده می‌گیرند. عوامل خارجی شامل مواد شیمیایی، آفتاب، آلودگی هوا و مواردی از این دست می‌شود.  هنگامی که فرد مجبور است ساعت‌های زیادی زیر نور خورشید قرار بگیرد، پوست نیاز به رطوبت بیشتری دارد و آبرسان‌هایی با خواص مرطوب‌کنندگی کاربردی هستند.

آلودگی هوا، پوست را خشک و شل می‌کند و آبرسان علاوه بر رطوبت دادن به پوست، باید بتواند مواد مغذی و ویتامین‌ها را نیز تامین کند. با توجه به تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل، هر دو این محصولات با بافت سبک و زود جذب خود می‌توانند لایه حفاظتی مناسبی برای پوست در برابر عوامل خارجی ارائه دهند.

  • انتخاب آبرسان بر اساس ترکیبات و عناصر موجود

ترکیبات موجود در آبرسان‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر درمان عوارض پوستی و نرمی پوست داشته باشند. حتما قبل از خرید هر گونه محصول آبرسان، ترکیبات آن را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را برای نوع پوست خود انجام دهید. ترکیباتی مانند مواد مرطوب کننده، ضد التهاب، مغذی و ویتامین‌ها، هرکدام تأثیر قابل توجهی روی پوست شما می‌گذارند. اگر پوستتان حساس است برچسب محصول را بررسی کنید تا ترکیبات آرامبخش مثل عصاره چای سبز و کالندولا را پیدا کنید.

  • انتخاب آبرسان بر اساس قیمت

در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی پوست، آبرسان‌ها با قیمت‌های متنوعی ارائه می‌شوند. شما باید با توجه به طبیعت پوست خود،  محصولات متناسب را انتخاب کنید و البته به دنبال بهترین کیفیت با مناسب‌ترین قیمت باشید.

اگرچه مقدار هزینه‌ای که در ماه صرف خرید محصولات مراقبت پوستی می‌کنید، مهم است، اما با توجه به اهمیت موضوع هرگز نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. با وجود تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل، اما هر دو محصول در رده قیمتی یکسانی قرار دارند. وقتی قیمت یکسان باشد، دیگر ویژگی‌ها تعیین کننده خواهند بود.

اما اگر بنا باشد بین محصولات برند سیمپل و دیگر محصولات بی نام و نشان موجود در بازار یکی را انتخاب کنید، نمی‌توانید صرفا به قیمت بسنده کنید و محصولی را که قیمت اقتصادی‌تری دارد، انتخاب کنید. بنابراین قیمت تنها عامل تعیین کننده‌ نیست و همچنین عوامل دیگری نیز در انتخاب آبرسان مناسب مؤثر هستند، از جمله نوع پوست، مشکلات پوستی و نیازهای خاص شما.

  • انتخاب آبرسان بر اساس برند

وقتی قرار باشد برای پوست خود آبرسان انتخاب کنید، باید علاوه بر سازگاری با نوع پوست، سراغ برندی بروید که با کیفیت و قابل اعتماد باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن برندی معتبر، بررسی نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی است. این روزها تقریباً همه‌ی برندهای آبرسان پوست، دارای سایت یا شبکه‌های اجتماعی هستند که مشتریان قبلی می‌توانند نظرات خود را در آنجا به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاینی که محصولات آرایشی بهداشتی عرضه می‌کنند سر بزنید و نظرات کاربران درباره کیفیت محصول را ببینید.

بنابراین قبل از انتخاب هر نوع آبرسان پوست، برندی را انتخاب کنید که اصول تولید محصولات مراقبت پوستی را می‌داند، کیفیت تولیداتش معروف است و سابقهٔ قابل اعتمادی دارد. با این تفاسیر محصولات برند سیمپل بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. در ادامه مطلب به شباهت‌ها و تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل می‌پردازیم.

آیا سیمپل برند قابل اعتمادی است؟

اموزش تفاوت ابرسان لایت و ریچ سیمپل

سیمپل یک کمپانی انگلیسی است که بیش از نیم قرن سابقه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دارد. کیفیت بالا، عدم استفاده از مواد مضر، عدم انجام تست حیوانی و سازگار بودن محصولات تولیدی با انواع پوست باعث شده است این برند طرفدارانی از سراسر دنیا داشته باشد.

مشتریانی که از انواع محصولات تولیدی این برند مانند کرم‌های مرطوب کننده، تونر صورت، میسلار واتر، سرم پوست، اسکراب و آبرسان استفاده کرده‌اند، از اثربخشی و کیفیت این محصولات مراقبت پوستی رضایت کامل داشته‌اند.

 آبرسان لایت و ریچ سیمپل

پیش از اینکه سراغ تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل برویم، ابتدا هر کدام از این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل(Simple)مدل light

اگر به دنبال یک آبرسان با اثربخشی فوق العاده و در عین حال فاقد مواد مضر هستید، کرم آبرسان لایت سیمپل یک انتخاب عالی برای شماست. این محصول بر پایه آب است و استفاده منظم از آن به هیدراته کردن پوست شما و شادابی ظاهرتان تاثیر خواهد گذاشت.

حتی اگر ساعات طولانی در معرض عوامل خارجی متعدد قرار دارید، این آبرسان با بافتی سبک، خیلی زود جذب پوست می‌شود و تا ۱۲ ساعت نیازی به تمدید ندارد. آبرسان لایت برند سیمپل سطح پوست شما را چرب نخواهد کرد، بنابراین به راحتی می‌توانید روی آن از ضد افتاب یا کرم‌پودر استفاده کنید و مطمئن باشید که طی ساعاتی که این کرم روی پوست شماست از همه خواص و ویتامین‌های این آبرسان بهره‌مند خواهید شد.

این کرم حاوی ویتامین‌های B5 و E است و به‌راحتی با انواع پوست سازگار می‌شود. حتی اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید بدون دغدغه از این محصول استفاده کنید.

ابرسان لایت سیمپل

  • کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل مدل rich

اگر به دنبال تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل در ترکیبات تشکیل دهنده آن می‌گردید، باید بگوییم که هر دو محصول کاملا گیاهی هستند و روی بسته‌بندی آن‌ها لیبل «کرولتی فری» درج شده است. به این معنا که طی تولید این محصولات هیچ حیوانی آسیب ندیده و هیچ گونه تست حیوانی انجام نشده است. هر دو محصول فاقد الکل، پارابن، عطر و مواد شیمایی سخت هستند و از این نظر برای انواع پوست مناسب به نظر می‌رسند.

آبرسان  سیمپل مدل rich نیز غنی شده با ویتامین‌های B5 و E است و بر پایه آب ساخته شده است. این محصول از برند سیمپل تا ۱۲ ساعت خواص آبرسانی خود را روی پوست حفظ می‌کند و دارای بافت سبک و ساختار ملایمی است. هر دو محصول دوستدار طبیعت هستند و جنس بسته‌بندی آن‌ها از نوعی پلاستیک است که قابلیت بازیافت صد در صدی دارند.

ابرسان ریچ سیمپل

تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل

هر دو محصول از برند سیمپل دارای اثرگذاری قوی و در عین حال ساختار ملایم برای هیدراته کردن پوست و مرطوب ساختن آن هستند، اما اگر قرار باشد یکی از این دو کرم را برای پوست خود انتخاب کنید، لازم است روی نقاط تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل دقیق شوید.

  • تفاوت در بافت و غلظت

اگرچه در مشخصات هر دو محصول از عبارت بافت سبک و جذب سریع توسط پوست نام بردیم، اما اگر قرار باشد دو محصول را با هم قیاس کنیم باید اذعان کنیم که اگر پوست معمولی یا خشک دارید، آبرسان سیمپل مدل ریچ را انتخاب کنید. زیرا ساختار این کرم دارای غلظت بیشتری است و چنین غلظتی می‌تواند برای پوست‌های چرب یا مختلط زمینه ایجاد جوش و آکنه را فراهم کند.

  • تفاوت کاربرد برای انواع پوست

تاکید می‌کنیم که هر دو محصول آبرسان برند سیمپل، بافت ملایمی دارند، اما اگر بنا باشد با بررسی تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل ساختارشان را سبک و سنگین کنیم، باید بافت کرم مدل ریچ را سنگین‌تر از مدل لایت بدانیم. بنابراین پوست چرب در صورت استفاده مداوم از آبرسان ریچ، با بسته شدن منافذ و در نتیجه جوش زدن مواجه می‌شود.

پس اگر پوست چرب، حساس و مختلطی دارید، اگر دوران درمان از بین بردن جای لکه و جوش را پشت سر می‌گذارید، اگر ساعات طولانی با آرایش سر کار هستید یا مجبور هستید طولانی مدت زیر نور آفتاب کار کنید، آبرسان لایت برند سیمپل را انتخاب کنید.

با تمرکز بر تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل می‌توان دریافت که مدل لایت، سبک‌تر است و بافتی ملایم‌تر دارد.

خوشبختانه هر دو محصول علاوه بر آبرسانی، خواص مرطوب کنندگی نیز دارند و از این بابت خیالتان راحت باشد که انواع مواد مغذی به پوست شما می‌رسد.

با این وجود همه چیز به نوع پوست، نوع فعالیت، مشخصات پوستی، فصل و مواردی از این دست برمی‌گردد. شما ابتدا باید بدانید چه نوع پوستی دارید و دقیقا با چه هدفی قصد تهیه آبرسان دارید. سپس با تمرکز بر تفاوت آبرسان لایت و ریچ سیمپل محصول مناسب را خریداری کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *