مراقبت از مو

این شما و این چند راهکار ساده برای رفع ریزش مو

این شما و این چند راهکار ساده برای رفع ریزش مو ارس ترک

این شما و این چند راهکار ساده برای رفع ریزش مو؛ به زیبایی دوباره سلام کن!

گاهی ‌اوقات از خواب که بیدار می‌شویم، بالش خود را پر از مو می‌بینیم؛ یا موقع شانه‌زدن مو، احساس می‌کنیم چند قدم بیشتر تا کچل‌شدن فاصله‌ای نداریم و اگر به همین روال پیش برویم تمام موهای سر خود را از دست خواهیم داد. ریزش مو، یک مشکل شایع و جدی‌ست، که زن و مرد هم نمی‌شناسد و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد؛ در این بین، چیزی که مهم است، این است که باید تا دیر نشده جلوی این فاجعه را گرفت. برای این کار باید اول علل ریزش مو را شناخت و بعد با چند راهکار ساده برای رفع ریزش مو اقدام کرد.

اگر این روزها شما هم با صورتی غمگین در آینه به خودتان نگاه می‌کنید و نگران ریزش بیش‌ازحد موهایتان هستید، امروز با فروشگاه ارس ترک همراه باشید تا هم درمورد علل ریزش مو حرف بزنیم و هم چند راهکار ساده برای رفع ریزش مو را به شما معرفی کنیم.

با رایج‌ترین علل ریزش مو بیشتر آشنا شوید!

قبل از اینکه به‌سراغ چند راهکار ساده برای رفع ریزش مو برویم، باید درابتدا با علل ریزش مو آشنا شویم. چون راه‌حل ریزش مو تا حدود زیادی به‌علت آن وابسته است. ریزش مو دلایل مختلفی دارد که در ادامه درمورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

1- ژنتیک

اولین متهم اصلی ریزش مو، ژنتیک است. اگر شما هم با ریزش مو دست‌وپنجه نرم می‌کنید، خوب به اطرافیان خود نگاه کنید و ببینید آن‌ها هم مشکل شما را دارند، یا نه؛ اگر والدین و سایر بستگان شما هم با این مشکل درگیرند، احتمالا ریزش موی شما ژنتیکی‌ست!

2- تغذیه نامناسب

یکی‌دیگر از علل ریزش مو تغذیه نامناسب است. تغذیه نامناسب باعث می‌شود که موادمغذی مهمی مثل پروتئین، ویتامین، موادمعدنی و اسیدهای چرب به بدن شما نرسد. کمبود این موادمغذی می‌تواند یکی از عوامل مهم ریزش مو باشد.

3- استرس

در زندگی نصف مشکلات و بیماری‌های که به آن دچار می‌شویم، مربوط به استرس است. استرس باعث انقباض عروق خونی می‌شود. متقبض‌شدن رگ‌های خونی، جریان خون را در پوست سر کاهش می‌دهد و درنهایت باعث ریزش مو می‌شود. همچنین استرس مستقیما روی خواب و عادات‌غذایی ما تاثیر می‌گذارد که این دو عامل هم می‌توانند باعث ریزش موی ما بشوند.

4- داروها

اگر داروی خاصی را مصرف می‌کنید، ممکن است علت ریزش موی شما هم مربوط به عوارض جانبی آن دارو باشد. مثلا داروها ضدالتهاب غیراستروئیدی می‌توانند باعث ریزش مو بشوند.

5- تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی می‌تواند یکی دیگر از عوامل مهم ریزش مو باشد. ریزش موی مربوط به تغییرات هورمونی می‌تواند به‌طور موقت یا دائم اتفاق بیفتد. مثلا هورمون کورتیزول می‌تواند باعث تضعیف ریشه‌ی مو در نهایت ریزش آن شود؛ همچنین این هورمون می‌تواند شرایط را برای رشد موهای جدید دشوار کند.

6- استفاده از شامپوی نامناسب

متاسفانه در بازار شامپوهای نامناسب و بی‌کیفیتی وجود دارند که می‌توانند ریزش مو را تحریک کنند. این شامپوها رطوبت مو را می‌گیرند و باعث خشکی و شکنندگی مو می‌شوند. پس مهم است درمورد شامپویی که استفاده می‌کنید حسابی تحقیق کنید، تا خدای نکرده به ریزش مو دچار نشوید. البته درمورد انتخاب شامپو نگران نباشید چراکه قرار است در همین مقاله توضیحات مفید و مفصلی را این مورد به شما ارائه دهیم.

7- استفاده از دستگاهای حرارتی

یکی‌دیگر از علل ریزش مو استفاده از دستگاه‌های حرارتی مختلف مثل سشوار و اتو مو است. این دستگاه‌ها مستقیما به سلامت مو آسیب می‌زنند و باعث شکنندگی ساقه و درنهایت ریزش مو می‌شوند.

برای درمان ریزش مو، ابتدا باید علت ریزش موی خود را کشف کنید

معرفی یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو

خب، حالا که با علل ریزش مو آشنا شدیم، نوبتی هم که باشد نوبت این است که به‌سراغ معرفی یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو برویم. پس همچنان همراه ارس ترک بمانید.

استفاده از شامپو فورت بیوکسین؛ یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو!

همان‌طور که گفتیم، یکی از علل ریزش مو، استفاده از شامپوهای بی‌کیفیت است. اگر شما هم با مشکل ریزش مو درگیر هستید، بهتر است شامپوی خود را تغییر دهید و از یک شامپوی ضدریزش مو، مثل شامپوی ضد ریزش فورت بیوکسین استفاده کنید. شامپو بیوکسین یک محصول موثر و پرطرفدار در زمینه درمان ریزش مو است. فرقی نمی‌کند موهای شما چرب، معمولی و یا خشک باشد؛ در هرصورت می‌توانید از خواص عالی این شامپو به نفع خودتان استفاده کرده و از آن به‌عنوان یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو بهره ببرید. در ادامه شما را بیشتر با ویژگی‌های این شامپوی جادویی آشنا خواهیم کرد.

استفاده از شامپو بیوکسین به عنوان یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو

چرا شامپو فورت بیوکسین به‌عنوان یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو شناخته می‌شود؟

شامپوی ضدریزش فورت بیوکسین ویژگی‌های زیر را دارد و شما به‌خاطر همین ویژگی‌ها، می‌توانید برای رفع ریزش موی خود، روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • شامپو بیوکسین، یک شامپوی ترکیه‌ایست که برای تقویت موها و کاهش ریزش مو طراحی شده است.
  • شامپو ضدریزش بیوکسین، حاوی اسیدهای چرب غیراشباعی مثل امگا6 و امگا9 است. این اسیدها نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارند.
  • وقتی درمورد شامپوی ضدریزش بیوکسین صحبت می‌کنیم، نباید پروسیانیدین آن را از یاد ببریم. وظیفه پروسیانیدین تغذیه عمیق موهاست. تغذیه عمیق موها باعث سلامت بیشتر مو و کم‌شدن ریزش آن می‌شود.
  • عسل موجود در این شامپو نیز به جلوگیری از ریزش موی شما کمک بزرگی می‌کند. حتما می‌پرسید چگونه؟ برای جواب این سوال باید بگوییم که:
    • عسل حاوی آنتی‌اکسیدان و آمینواسیدهای ضروری‌ست که به تغذیه پوست سر کمک می‌کنند.
    • پتاسیم و منگنز موجود در عسل، باعث به تعادل‌ رسیدن pH پوست سر می‌شوند.
    • عسل خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد، و با حفظ رطوبت پوست از خشکی پوست سر جلوگیری می‌کند.

سه‌عاملی که در بالا گفتیم، از جمله خواص مهم عسل موجود شامپو بیوکسین برای جلوگیری از ریزش مو هستند.

شامپو ضد ریزش فورت بیوکسین مخصوص تمامی موها

شامپو بیوکسین، این راهکار ساده برای رفع ریزش مو، چه ویتامین‌هایی دارد؟

شامپو بیوکسین که از آن به‌عنوان یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو یاد می‌شود، دارای ویتامین‌های مختلفی‌ست که روی استحکام و ضخامت مو تاثیر چشم‌گیری دارند. در ادامه شما را با این ویتامین‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  • ویتامین B9 (فولیک اسید)

فولیک اسید یا همان ویتامین B9 در سلامت پوست و مو نقش مهمی دارد. این ویتامین باعث تقویت و رشد مو می‌شود. و با تغذیه ریشه‌ی مو، جلوی ریزش آن را می‌گیرد.

  • ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)

یکی دیگر از پروتئین‌های موجود در شامپوی ضدریزش موی بیوکسین، ویتامین B5 است. این ویتامین به نرمی موها کمک کرده و باعث تقویت و ضخامت آن‌ها می‌شود.

  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ریبوفلاوین موجود در شامپوی ضدریزش موی بیوکسین از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری کرده و با تغذیه مناسب ریشه‌ی مو از ریزش موی شما جلوگیری می‌کند.

  • ویتامین B1 (تیامین)

تیامین هم یکی‌دیگر از ویتامین‌های مهم برای رشد مو و استحکام آن‌هاست که خوشبختانه در شامپوی ضدریزش موی بیوکسین وجود دارد.

  • ویتامین A

ویتامین A هم نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارد. این ویتامین با تقویت مو و متعادل‌کردن تولید روغن در پوست سر، از خشگی و ریزش مو جلوگیری می‌کند.

چطور از شامپو ضد ریزش مو بیوکسین استفاده کنیم؟

چطور از شامپوی ضدریزش موی بیوکسین استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم شامپو بیوکسین یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو است. اما برای اینکه بهترین نتیجه را از این شامپو بگیرید باید در مصرف آن مداومت داشته باشید. برای استفاده از این شامپو، بهتر است موهای خود را درابتدا با آب ولرم مرطوب کنید. درادامه مقداری از شامپوی بیوکسین را با کف دست روی سر خود ماساژ دهید؛ چند دقیقه منتظر بمانید و درنهایت موی خود را با آب ولرم، کاملا بشویید؛ همچنین می‌توانید بعد از شست‌وشوی مو، از یک نرم‌کننده و یا ماسک موی مناسب هم کمک بگیرید. بعد از مدتی استفاده از شامپو بیوکسین، به‌خوبی متوجه کاهش ریزش موی خود خواهید شد.

10 راهکار ساده برای رفع ریزش مو؛ علاوه‌بر شامپو، از این روش‌ها هم استفاده کنید!

درکنار استفاده از شامپوی ضدریزش موی بیوکسین و خواص بی‌نظیر آن، می‌توانید از موارد زیر هم برای به‌عنوان چند راهکار ساده برای رفع ریزش موی خود، کمک بگیرید.

1- ماساژ

ماساژ پوست سر باعث افزایش جریان خون و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. برای ماساژ پوست سر، هر روز حدود 5 دقیقه با نوک انگشتان خود پوست سرتان را به‌صورت دایره‌‌های کوچک ماساژ دهید. برای نتیجه‌گرفتن از این روش باید حدود 24 هفته آن را با صبروحوصله تکرار کنید.

2- آلوئه‌ورا

استفاده از آلوئه‌ورا نیز یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو است. آلوئه‌ورا فولیکول‌های مو را که با چربی اضافی مسدود شده‌اند، بازکرده و همچنین باعث کاهش شوره سر می‌شود.

3- روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید چربی به نام لوریک است. این اسید چرب به ساقه مو نفوذ کرده و از شکسته‌شدن و ریزش مو جلوگیری می‌کند. اگر موهای چربی دارید، بهتر است حدود چند ساعت قبل از حمام موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. اما برای موهای خشک، می‌توانید حتی بعد از حمام هم از آن استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو

4- روغن ماهی

روغن ماهی پر از موادمغذی و پروتئین‌های مفید برای مو است. روغن ماهی علاوه‌بر اینکه از ریزش مو جلوگیری می‌کند، باعث رشد مجدد و افزایش قطر مو نیز می‌شود.

5- روغن رزماری

روغن رزماری نیز برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن شهرت دارد. برای استفاده از روغن رزماری، بهتر است این روغن را با روغن آرگان یا روغن جوجوبا مخلوط کرده و قبل از آب‌کشی، چندبار در هفته آن را روی مو و پوست سرتان ماساژ دهید. علاوه‌بر آن، می‌توانید چند قطره از این روغن را به شامپوی خود نیز اضافه کنید. چیزی که مهم است این است که از برخورد مستقیم این روغن با پوست سرتان خودداری کرده و همیشه آن را با مواد دیگر مخلوط کنید.

6- لیمو

استفاده از آب‌لیمو هم می‌تواند یک راهکار ساده برای رفع ریزش موی شما باشد. برای استفاده از این راهکار فقط کافی‌ست 15 دقیقه قبل از اینکه شروع به شامپوزدن کنید، آب‌لیموی تازه را به مو و پوست سر خود بزنید.

7- اصلاح رژیم‌غذایی

ممکن است علت ریزش موی شما، مربوط به رژیم‌غذاییتان باشد. شما در طول روز باید حدود 40 الی 60 گرم پروتئین دریافت کنید. شاید بتوانید با اضافه‌کردن حبوبات، تخم‌مرغ، آجیل، گوشت و لبنیات پروتیئن موردنیاز بدنتان را تامین کرده و از ریزش موی خود جلوگیری کنید.

8- ترک سیگار و الکل

اگر اهل مصرف سیگار و یا الکل هستید، پس نباید از ریزش موی خود گلایه‌مند باشید! الکل باعث کاهش جذاب موادمغذی بدن، تخریب و تضعیف ساختار مو می‌شود. سیگار هم باعث انقباض رگ‌های خونی پوست سر و درنهایت ریزش مو می‌شود. پس برای رفع ریزش مو بهتر است هرچه زودتر سبک‌زندگی خود را تغییر دهید و این دو ماده مضر را کنار بگذارید.

9- ورزش

ورزش باعث بیشترشدن جریان خون در سر و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو می‌شود. وقتی که ما شروع به ورزش‌کردن می‌کنیم، فشارخون ما به‌طور موقت بالا می‌رود و خون با شدت بیشتری به پوست سر پمپاژ می‌شود.

مدیریت استرس یک راهکار ساده برای رفع ریزش مو

10- مدیریت استرس

همان‌طور که گفتیم یکی از علل اصلی ریزش مو، استرس است. از مدیریت استرس می‌توانید به‌عنوان یک راهکار ساده برای رفع ریزش موی خود کمک بگیرید. برای مدیریت استرس بهتر است کارهای زیر را به‌طور منظم انجام دهید.

  • مدیتیشن
  • یوگا
  • خواب منظم
  • تغذیه سالم

جمع‌بندی

امروز در ارس ترک درمورد ریزش مو با شما صحبت کردیم و در پایان سعی کردیم چند راهکار ساده برای رفع ریزش مو را به شما معرفی کنیم. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که به شما ارائه دادیم، استفاده از شامپوی ضدریزش فورت بیوکسین است. شما هم اگر با این مشل درگیر هستید، بهتر است دست بجنبانید و هرچه زودتر شامپوی مورد نیاز خود را تهیه کنید. ما در ارس ترک تمام محصولات آرایشی و بهداشتی خود را، مستقیما از ترکیه وارد می‌کنیم و شما دیگر بابت اصل‌بودن محصول دغدغه‌ای نخواهید داشت.

از شما ممنونیم که تا به اینجا همراه ما بودین؛ اگر شما هم تجربه‌ای از درمان ریزش موی خود دارید، خوشحال می‌شویم که در قسمت کامنت تجربه خود را با ما و سایر مخاطبان ارس ترک به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *