مراقبت از پوست

تقویت مژه و ابرو با چند روش خانگی ساده و موثر

lazy

تقویت مژه و ابرو

احتمالا شما هم به یاد دارید آن روزهایی را که ابروهای نازک و کم پشت مد بودند و همه خانم‎ها به دنبال این بودند که ابروهای خودشان را نازک‎تر از بقیه کنند! اما این روزها دیگر ابروهای نازک و مژه‎های کم پشت مد نیستند. هر چقدر ابروها ضخامت بیشتری داشته باشند و بتوان بهتر آن‎ها را لیفت کرد، می‎توان شاهد زیبایی بیشتر آن‎ها بود. تقویت مژه و ابرو راهکاری برای افرادی است که دیگر ابروهای سابق و دوران نوجوانی خودشان را ندارند و می‎خواهند مژه های خودشان را بلندتر کنند. اگر ریزش مژه و ابرو دارید و یا اینکه می‎خواهید هر روز رشد ابروهای شما بیشتر از قبل شود، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تقویت مژه و ابرو در خانه

نیازی نیست که از منزل خارج شوید و به مراکز درمانی و زیبایی بروید تا مژه و ابروهای شما تقویت شوند. تقویت مژه و ابرو در خانه می‎تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و باعث حفظ جذابیت ابروهای شما و پرپشت شدن مژه ها شود. راهکارهای زیادی وجود دارند که می‎توانند برای تقویت مژه و ابرو در خانه استفاده شوند؛ اما ممکن است فقط برخی از راهکارها به شما جواب بدهند و برخی دیگر برای شما اثربخشی زیادی نداشته باشند. بهترین راه این است که اثربخشی هر کدام از روش‎های تقویت مژه و ابرو در خانه را امتحان کنید و اگر یک روش به شما جوابی نداد، از روش‎های دیگر کمک بگیرید.

تقویت مژه و ابرو در خانه

بهترین روش‎های تقویت ابرو در خانه

اگرچه راهکارهای خانگی تقویت مژه و ابرو تا حدی مشابه به هم هستند؛ اما برای اینکه گیج و سردرگم نشوید، اجازه دهید که روش‎های تقویت ابرو در خانه را با روش‎های تقویت مژه جدا کنیم. اگر ابروهای شما کم پشت شده اند و یا به اشتباه آن‎ها را بیش از‎اندازه نازک کرده اید، می‎توانید از روش‎های زیر برای تقویت ابروها کمک بگیرید. با این روش‎ها هم ابروهای شما پرپشت می‎شوند، هم از ریزش آن‎ها جلوگیری خواهید کرد.

1. ابروها را با روغن ماساژ دهید

یکی از بهترین روش‎های تقویت ابرو در خانه، استفاده از روغن های باکیفیت است. البته اینکه بدون ماساژ این روغن‎ها را روی ابروهای خودتان قرار دهید، احتمالا هیچ اثری نخواهد داشت. بهتر است که مقداری از روغن را به شکل دایره‎ای روی ابرو ماساژ دهید تا مواد مغذی روغن فولیکول‎های مو را تغذیه کنند. اگر هر شب قبل از خواب، ابروهای خودتان را با چند قطره روغن به خوبی ماساژ دهید می‎توانید شاهد اثربخشی فوق العاده این روغن‎ها باشید.

از جمله روغن‎های مفید برای افزایش رشد ابروها عبارتند از:

  • روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روغن‎هایی است که هم برای رشد ابروها مناسب بوده و هم می‎تواند باعث تقویت ابروها شود. این روغن دارای ترکیبات ضد التهابی است و نقش موثری در حفظ رطوبت پوست دارد. با روغن زیتون می‎توانید خشکی ناشی از التهابات پوستی را برطرف کنید و پوستی شفاف و شاداب داشته باشید.

  • روغن کرچک

روغن کرچک یکی از موثرترین روغن‎هایی است که می‎تواند برای تقویت مژه و ابرو مورد استفاده قرار گیرد. این روغن خواص بسیار متنوعی دارد و برای حفظ رطوبت پوست، عالی عمل می‎کند. اگر می‎خواهید رشد ابروهای خودتان را افزایش دهید و ابروهای پرپشت داشته باشید، فقط به چند قطره روغن کرچک نیاز دارید. اگر می‎خواهید رویش مجدد موهای ابروهای شما روی یک خط صاف باشد، می‎توانید با یک گوش پاک کن روغن را روی ابروهای خودتان بکشید، به طوری که فقط یک سری از بخش‎های ابروهای شما پوشش داده شوند.

  • روغن جوجوبا

روغن جوجوبا همواره جزء روغن‎های محبوب در خانم‎ها بوده و هست. افزایش رویش مجدد موها و کاهش ریزش مو، از جمله مزایای روغن جوجوبا است. این روغن ابروهای مرطوب و فوق العاده جذابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. فقط کافیست که این روغن را پس از پاک کردن آرایش خودتان، روی پوست قرار دهید تا از جذابیت آن لذت ببرید.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل یا روغن اسطوخودوس دو روغن منحصر به فرد برای افزایش رشد ابروها هستند. مطالعات زیادی نشان می‎دهند که افراد مصرف کننده روغن نارگیل، توانسته اند شاهد رویش بیشتر ابروها و مژه‎های خودشان باشند. فقط کافیست که مقداری از روغن نارگیل را روی ابروها بزنید و ماساژ دهید. اگر می‎خواهید اثربخشی روغن نارگیل را افزایش دهید، کافیست که دو قطره روغن یا اسانس اسطوخودوس را نیز به روغن نارگیل اضافه کنید تا از اثربخشی آن شگفت زده شوید.

2. ابروها را با آلوئه ورا ماساژ دهید

ژل آلوئه ورا یکی از پرفایده ترین ترکیبات گیاهی و ارگانیک است. با ژل آلوئه ورا می‎توانید ابروهایی پرتر و زیباتر داشته باشید. آلوئین موجود در ژل آلوئه ورا می‎تواند به رشد سریع‎تر ابروها کمک کند و باعث کاهش ریزش آن‎ها شود. فقط کافیست که مقداری از ژل را روی ابروهای خودتان بمالید تا جذب پوست شود. اجازه دهید که ژل به مدت 30 الی 45 دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس می‎توانید آن را آبکشی کنید. اگر هر روز از ژل آلوئه ورا استفاده کنید، به احتمال زیاد شاهد زیبایی ابروهای خودتان خواهید بود.

3. فرمول جادویی شیر برای ابروها

شیر غنی از پروتئین هایی است که می‎تواند باعث تحریک رشد موها شود. استفاده از شیر برای داشتن ابروهای پرتر، راهکار بسیار ساده ای است. فقط کافیست که مقداری کمی شیر را در یک کاسه بریزید و یک تکه پنبه را در آن خیس کنید. سپس، به آرامی پنبه را روی ابروهای خودتان بزنید و اجازه دهید که 15 الی 20 دقیقه روی ابروهای شما باقی بماند. زمانی که شیر روی پوست خشک شد، می‎توانید آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از شیر هیچ ضرری برای ابروهای شما ندارد. پس می‎توانید با خیالی راحت چند بار در طول روز از آن استفاده کنید.

4. آب پیاز؛ معجزه‎ای برای ابروهای شما

آب پیاز دارای ترکیباتی است که می‎تواند باعث تقویت فولیکول‎های مو شود. آب پیاز دارای ترکیباتی شامل گوگرد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‎ها و … است که همگی باعث تقویت مو می‎شوند و از ریزش موها نیز جلوگیری می‎کنند. برای استفاده از آب پیاز، کافیست که یک پیاز را رنده یا چرخ کنید و آب آن را بگیرید. سپس، با یک پنبه معمولی مقداری آب پیاز را روی ابروهای خودتان بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه می‎توانید ابروهای خودتان را با آب سرد بشویید.

اگر نگران این هستید که پیاز روی ابروهای شما بو بگیرد و نتوانید از منزل خارج شوید، نگران نباشید. چون راهکار ساده ای با کمک آبلیمو وجود دارد که می‎تواند به شما برای رفع بوی بد پیاز کمک کند. فقط کافیست که آب لیمو را پس از شستن ابروهای خودتان با یک تکه پنبه روی ابروها بزنید تا بوی تند پیاز از بین برود.

5. خمیر دانه شنبلیله برای تقویت ابروها

یکی از ساده ترین مواد گیاهی است که می‎تواند برای تقویت ابروهای شما عالی عمل کند، دانه شنبلیله است. دانه های شنبلیله سرشار از ویتامین‎های ب 3 و پروتئین هستند که می‎توانند باعث سالم نگه داشتن موهای شما شوند. علاوه بر آن دانه های شنبلیله می‎توانند باعث بازسازی فولیکول‎های مو و ابروها شوند تا بتوانید ابروهای شاداب‎تر و جوان‎تری داشته باشید.

برای استفاده از دانه شنبلیله جهت تقویت ابروها، کافیست که آن‎ها را یک شب در آب خیس کنید. سپس به گونه ای آن‎ها را آسیاب کنید تا یک خمیر یکدست بدست بیاید و آن را روی ابروهای خودتان بمالید. سپس اجازه دهید تا 20 الی 30 دقیقه روی ابروهای شما باقی بماند و پس از آن، ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. می‎توانید برای افزایش اثربخشی خمیر، چند قطره روغن نارگیل یا بادام را نیز به آن اضافه کنید. استفاده از این خمیر 2 تا 3 بار در هفته برای رسیدن به نتیجه ایده ال توصیه می‎شود.

6. زرده تخم مرغ برای رشد بیشتر ابروها

زرده تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و می‎تواند برای پرپشت کردن ابروها و جذاب‎تر کردن آن‎ها مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه کل تخم مرغ می‎تواند برای بهبود شرایط ابروهای شما گزینه خوبی باشد؛ اما اگر می‎خواهید حداکثر اثربخشی را مشاهده کنید، بهتر است که فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار زرده را از سفیده جدا کنید و آن را به ابروهای خودتان بمالید. سپس اجازه دهید تا زرده تخم مرغ به مدت 15 الی 20 دقیقه روی ابروهای شما باقی بماند. پس از گذشت این زمان می‎توانید ابروهای خودتان را آب گرم شستشو دهید. استفاده از زرده تخم مرغ 2 بار در هفته می‎تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.

 

بهترین روش تقویت مژه در خانه-min

بهترین روش‎های تقویت مژه در خانه

حالا که با روش‎های تقویت ابرو در خانه آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که روش‎های تقویت مژه را نیز به شما آموزش دهیم. با تقویت مژه و ابرو می‎توانید چهره جذاب‌تر و گیراتری داشته باشید. پس از اینکه ابروهای شما رشد کردند، کافیست که از روش لیفت ابرو کمک بگیرید و هر روز چهره جذاب‎تری نسبت به روز قبل داشته باشید. از جمله بهترین روش‎های تقویت مژه در خانه عبارتند از:

1. ماساژ مژه با روغن

ماساژ پشت پلک‎ها می‎تواند باعث افزایش گردش خون در اطراف چشم و فولیکول‎های مو شود. اگر می‎خواهید مژه‎های تقویت شده و جذاب‎تری داشته باشید، کافیست که از ماساژ کمک بگیرید. برای این کار نیاز به روغن نارگیل یا روغن‎های مفیدی که برای چشم ضرری ندارند، استفاده کنید. حتی استفاده از مقداری کره یا روغن وازلین کافیست تا بتوانید به راحتی پشت پلک خودتان را ماساژ دهید. برای این کار مقداری روغن را به نوک انگشتان خود بزنید و آن را به صورت دایره وار روی پلک‎های خود ماساژ دهید. 5 تا 10 دقیقه ماساژ برای تقویت مژه ها کافیست. می‎توانید 2 بار در روز از این تکنیک برای رسیدن به نتایج ایده آل استفاده کنید.

2. روغن کرچک برای تقویت مژه

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب طبیعی است که می‎تواند برای فولیکول‎های مو عالی به نظر برسد. این روغن باعث تغذیه و رشد مجدد موها می‎شود و می‎تواند مژه‎ های شما را قبل از ریزش بلند و جذاب کند. بهترین راه برای استفاده از روغن کرچک این است که یک ریمل تمیز را به روغن آغشته کنید و آن را روی مژه های خودتان بزنید. می‎توانید برای اثربخشی بهتر، مقداری روغن کرچک را با روغن ویتامین E (با برش زدن کپسول ویتامین E) ترکیب کنید. این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید و بعد از بیدار شدن، مژه‎ های خودتان را بشویید.

3. چای سبز؛ محصولی عالی برای داشتن مژه های بلند و حجیم

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است که می‎توانند باعث تقویت مژه‎ها، بلندتر و حجیم‎تر شدن آن‎ها شود. مقداری چای سبز را دم کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس، یک تکه پنبه را به چای سبز آغشته کنید و اجازه دهید تا این پنبه روی مژه های شما به مدت 15 الی 20 دقیقه باقی بماند. سپس می‎توانید مژه های خودتان را به آرامی بشویید. اگر هر روز این کار را انجام دهید، پس از گذشت یک ماه می‎توانید نتیجه آن را مشاهده کنید.

4. ترکیب روغن زیتون و روغن بادام برای تقویت مژه و ابرو

برای تقویت مژه و ابرو، ترکیب روغن زیتون و روغن بادام عالی عمل می‎کند. نحوه ماساژ دادن ابرو با روغن را به شما آموزش دادیم؛ ولی حالا می‎خواهیم در مورد تقویت مژه صحبت کنیم. برای اینکه از این ترکیب استفاده کنید، کافیست که روغن زیتون و روغن بادام شیرین را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. سپس هر شب با یک برس مژه تمیز آن را روی مژه‎های خودتان بکشید.

5. برس زدن پلک‎ها

شاید کار ساده ای به نظر برسد؛ ولی برس زدن مژه ها می‎تواند باعث از بین رفتن ذرات کثیفی و گرد و غبار از روی مژه های شما شود. هر شب در حالی که که آرایش خودتان را پاک می‎کنید، مژه های خودتان را با برس به سمت بالا بکشید.

تقویت مژه و ابرو با محصولات فارماسی

سرم تقویت کننده مژه و ابرو فارماسی؛ بهترین راه حل برای تقویت مژه و ابرو

یکی از بهترین روش‎هایی که می‎توانید برای تقویت مژه و ابرو انجام دهید، استفاده از سرم‎های تقویت کننده است. سرم تقویت کننده مژه و ابرو فارماسی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای ترکیبات گیاهی است که برای ابروها و مژه‎ها عالی عمل می‎کنند. نحوه استفاده از این سرم (farmasi) بسیار ساده است. خود سرم دارای یک سری مخصوص می‎باشد که می‎توانید آن را روی ابروها یا مژه‎های خودتان بکشید. اگر به صورت منظم از این سرم فارماسی استفاده کنید، پس از گذشت 8 الی 10 هفته شاهد اثربخشی این سرم خواهید بود.

سرم تقویت کننده مژه و ابرو فارماسی

جمع بندی

در این مقاله در مورد راهکارهای خانگی تقویت مژه و ابرو صحبت کردیم که هر کدام می‎توانند به زیبایی شما کمک کنند. اگر می‎خواهید مژه های بلندتر و ابروهای پرپشت تر داشته باشید، به صورت منظم از این محصولات استفاده کنید تا شاهد اثربخشی فوق العاده آن‎ها باشید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *